Řídící Jednotky motoru 1.9TDI koncernu VAG
I přesto, že se jedná o jednu motorizaci, bylo k těmto motorům instalováno hned několik různých typů řídicích jednotek. Začněme s těmi nejstaršími.
MSA12 (EDC1.3.3): Tato řídicí jednotka byla instalována do prvních vozidel s motorem 1.9 TDI, zejména do Golfu 3 a Passatu B4. Tělo jednotky je plastové. Konektor je pouze jeden a má 68 pinů. Mapy jsou uložené na dvou 28pinových EPROM čipech. Tyto čipy nelze přepisovat, takže jediný způsob úpravy jednotky je odpájení původních čipů, nahrazení paticemi a použití EEPROM čipů, které lze opakovaně přepisovat. Imobilizér je uložen na dvou 8pinových čipech.
MSA15 Tato řídicí jednotka se instalovala převážně do Golfu 3 a některých dalších modelů. Má hliníkové tělo a senzor tlaku turba je integrovaný přímo v jednotce. Jednotka používá stejný 68pinový konektor jako MSA12. Mapy jsou v této jednotce uložené na dvou čipech typu PLCC32 (32 pinů), které je nutné odpájet a nahradit paticemi. Do nich se pak vloží čipy, které lze opakovaně přepisovat. Imobilizér je, jako obvykle, uložený na jednom 8pinovém čipu.
EDC15V Tato jednotka má 2 variace, jedna starší 81pinů a novější 121pinu.
Starší jednotka má hliníkové tělo a dva konektory. Větší konektor má zkosený jeden roh, jak je vidět na přiložené fotografii. Pro úpravu jednotky platí stejný postup jako u MSA15. Tato jednotka byla instalována do mnoha vozidel, například do Octavie 1 před faceliftem, Audi A4 B5 před faceliftem nebo Passatu B5.
Novější jednotka má plechové tělo a dva konektory, které nejsou zkosené, jak je vidět na přiložené fotografii. Úprava těchto jednotek je mnohem jednodušší – jak mapy, tak imobilizér lze upravit skrze OBD, bez nutnosti pájení nebo rozebírání jednotky. Tato jednotka je skvělým upgradem ze starší verze nebo dokonce z MSA12/15. Adaptér pro přechod ze starší jednotky naleznete na našem e-shopu. Jednotka se instalovala převážně do vozidel vyrobených kolem roku 2000. U Golfu 4 byla používána již od roku 1998, zatímco u ostatních modelů většinou v roku 2000. Tato jednotka je téměř shodná s EDC15VM+, avšak hlavní rozdíl je, že nepodporuje CAN-BUS a je o něco zjednodušená. Byla také instalována k prvním motorům PD, zejména ve verzi s výkonem 85 kW.
EDC15VM+ 121pin
Tato jednotka je ta nejlepší pro motory 1.9 TDI s rotačním čerpadlem. Je podobná novější verzi EDC15V, ale nabízí lepší vlastnosti. Podporuje CAN-BUS, Možnosti úprav jsou o něco rozsáhlejší než u jejího předchůdce. Jednotka je plně flashovatelná přes OBD, což umožňuje upravovat jak mapy, tak i imobilizér bez potřeby fyzického zásahu do jednotky. Do většiny vozidel se začala instalovat v letech 2000/2001
EDC15P+ 121pin
Tato jednotka je standard pro většinu motorů PD. Lze ji snadno přehrát přes OBD a podporuje CAN-BUS. Nabízí mnoho možností úprav, včetně funkcí jako Hardcut, Launch Control nebo Multimap. Pro tuto jednotku poskytujeme široké spektrum úprav, jejichž ceny najdete zde.


*Na všech výše zmíněných jednotkách podporujeme deaktivaci imobilizéru